Středový nebo zadní motor na elektrokole?

Elektrokola se stávájí výrazně populární záležitostí! Když se vydáte na cestu do světa elektrokol, jedna z prvních otázek, kterou si položíte, zní: "Středový motor, nebo zadní motor?" Obě možnosti nabízejí fascinující způsob, jak posunout vaši cyklistickou zkušenost na další úroveň, ale rozhodnutí mezi nimi může být jako volba mezi dvěma různými světy.

Zadní motory u elektrokol

Hlavní výhodou zadního motoru je jeho schopnost poskytovat ideální přenos točivého momentu, což oceníte při jízdě v terénu. Díky tomu nehrozí prokluzování a získáváte výkon, když ho právě potřebujete. Velkou výhodou je také cena elektrokol se zadním motorem, která mnohdy začíná již na 15 000 Kč.

Nicméně, má také své nevýhody, jako je občasné nerovnoměrné vyvážení kola. To může být způsobeno umístěním baterie na nosiči, což vede k většímu náporu na komponenty v zadní části kola.

Pokud plánujete jízdu převážně po silnici s občasným mírným terénem, pak zadní motor může být ideální volbou z hlediska poměru ceny a výkonu. Tuto možnost však neocení cyklisté, kteří chtějí využívat elektrokolo především v náročných situacích, jako jsou prudké kopce. To je z důvodu, že téměř každý zadní motor má čidlo proti přehřátí, které motor vypíná při určité teplotě. Na kole však můžete jet dál, ale bez pomoci. Jakmile motor vychladne, motor opět začne pomáhat.

Jednou z výhod zadního motoru je, že není nutné používat speciální řetěz. Některé nábojové zadní pohony mohou být ovládány tlakovým (torzním) senzorem umístěným ve šlapacím středu, což přináší pohodlnější a luxusnější jízdní zážitek.

Aktuální ceny elektrokol roku 2023 se zadním motorem se v České republice pohybují od 15 000 Kč za kvalitní modely, což znamená, že tento typ elektrokola se stává dostupnou a atraktivní volbou pro širokou škálu cyklistů. Takže, až se budete rozhodovat mezi středovým a zadním motorem pro vaše elektrokolo, můžete zvážit výše uvedené faktory a najít optimální řešení pro vaše potřeby a rozpočet.

Motor v zadním náboji se převážně využívá u městských, krosových a trekkingových elektrokol.

 

Středové motory u elektrokol

Pokud toužíte po pocitu jízdy na kole bez motoru, pak je středový motor tou správnou volbou pro vás. Tento motor pracuje tak, že podporuje váš vlastní výkon a reaguje na sílu, kterou vyvíjíte do pedálů. Čím více síly vyvíjíte, tím víc vás motor podpoří. Výsledkem je, že jízda na elektrokole se středovým motorem je přirozená.

Elektrokola se středovým motorem jsou zejména ideální pro delší vyjížďky v terénu, ať už se jedná o polní a lesní cesty nebo náročné horské trasy. Díky schopnosti motoru dynamicky reagovat na vaše úsilí, budete moci lépe zvládat různé terénové výzvy a dosahovat vynikajícího výkonu.

Další výhodou středového motoru je jeho údržba. V případě defektu je možné snadno demontovat a vyměnit duši na předním i zadním kole, což usnadňuje opravy a údržbu.

Středový motor na elektrokole není jen technickým zázrakem, je to revoluce v tom, jak prožíváme cyklistické dobrodružství. Připravte se na úžasný pocit šlapání s podporou a ponořte se do světa, kde přírodní síla a moderní technologie jdou ruku v ruce.

 

Při výběru mezi středovým a zadním motorem na elektrokole si položte otázku, co je pro vás důležité? Středový motor poskytuje přirozený pocit jízdy a je ideální pro terénní výlety. Zadní motor nabízí rychlou reakci na náročné situace a často je cenově dostupnější. Bez ohledu na volbu získáte výkonné a spolehlivé elektrokolo, které vám umožní vyrazit na nové cyklistické dobrodružství.

×

Splátková kalkulačka ESSOX